Test 2: Philips SoupMaker

Nu var det dags för att prova något söt med min SoupMaker. Jag valde att göra recepten som fanns i boken "Kryddig Äpplekompott". Jag gjorde en enkel variant eftersom jag hade ingen kryddnejlika. En annan sak är att ville göra en mindre portion och inte exakt som står i receptboken. 

Resultatet blev ok på ett visst sätt. Det som hände efter att använda kompott funktionen under 15 min var att äpplen blev kokta men inte krossade. I recepten stod att man skulle använda mixer funktionen ett par gånger på slutet. Det gjorde jag men det som hände var att mängden blev mindre eftersom äpplen var nu kokta och den nådde inte minimun gränsen. Alltså det gick inte att mixa. Jag var nära att ta min stavmixer, som också är från Philips och sluta med detta. Men sedan kom på att vara praktisk och vända lite maskinen för att mixern skulle nå äpplen. Till slut gick allt bra, men den här gånger var inte så smidig. Min tips efter det här testet är att undvika laga små portioner som knappt når minimum gränsen. Mitt betyg den här gången blir 7/10.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!