Shredded Wheat: Goda, dyra, söta!


Idag har vi testat Sheedded Wheat till frukost och vi blev överraskade. De ser ut helt annorlunda än vanliga flingor... Som en calzone pizza i flingors version skulle jag säga. Och fyllningen var helt oväntad. Vi tänkte att det skulle vara hårt i mitten, men det var fruktpure... väldigt lite fyllning tyvärr, jag hade önskat mig lite mer.
Det som vi gjorde fel var att smaka på Sheedded Wheat tillsammans med en smaksatt yogurt, då blev det allt för sött. Vi tänker prova nästa gång med bara mjölk, fil, eller naturell yogurt. Det passar också bra att äta Sheedded Wheat som mellanmål precis som den är alltså utan yogurt eller liknande.
När jag läste på förpackningen blev jag lite besviken. Den innehåller 71,6gr kolhydrater per 100gr... Det var för mycket socker om man vill äta en hälsosam frukost.
Jag tyckte dessutom att förpackningen borde vara lite mer funktionell och framför allt skulle vara bättre en annan typ av påse där flingörna finns. Eftersom påsen går inte att försluta, blir det risk för att flingorna förlorar sin krispighet.
Priset tycker jag var ganska dyrt i jämförelse med andra liknande produkter.
Man kunde sammanfatta testet så här: Goda? JA... Dyra? JA... Hälsosamma? NEJ, inte till 100% i allafall.... Söta? JA. Något att förbättra? JA. Sänka priset, Sänka kolhydrater, öka fyllningen, utveckla förpackningen.
Mitt betyg: 7/10

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!