Test: Valio PROfeel

Valio delade ut kuponger på sin Facebook sida och dessutom var det möjligt att få prova den nya Valio PROfeel via Freebee.
Jag hade hört så mycket om den här nyheten från Valio eftersom de hade lanserat den mycket tidigare i Finland.
Det finns tre olika produkter i samma serie, men den som jag testade var proteinyoghurt med smak av jordgubb och blåbär. Det känns lite tråkigt att säga det här, men jag var inte alls imponerad. Mina förväntningar var så höga, men tyvärr blev jag besviken den här gången. Jag måste säga att jag är en Valio fans, men den har gången.... Mamma, nej, det blev inte alls min smak. Jag kände aldrig smaken på jordgubbarna, det var blåbären som dominerade allt. Men det värsta var eftersmaken, tungan blev så torr, och jag kände att jag behövde dricka något läskande efteråt. Yoghurten innehåller 11gr protein medan dem andra (proteindryck, proteinkvarg) innehåller 20gr. Smaken påminnde mig Skyr en annan produkt som var inte alls i min smak. Sorry Valio, men den har gången blir mitt betyg 2/10.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!