Testpilot: Arla Köket Smetana

Tack Smartson för att jag fick testa en nyhet från Arla Köket. Jag lyckades lösa in kupongen på Ica Maxi, det funkade jättebra. I början var jag lite osäker om vad man skulle laga med smetana. I produktbeskrivningen stod det att man kan använda den som en vanlig cream fraiche, matyoghurt eller gräddfil. Beskrivningen gjorde mig förvirrad eftersom jag är van med att köpa tre olika produkter och inte en som kan ersätta alla. Och eftersom jag visste inte vad skulle jag laga, då bestämde jag mig för att prova en receåt från Arla. Jag valde att laga en kycklinggryta med rostade rotfrukter. Recepten hittar ni på http://www.arla.se/. Den enda som jag ändrade var skinka i stället för champignoner.

Slutresultat: Priset var lite för högt om man jämför Smetana med en vanlig cream fraiche. Snygg och lyxig förpackning som sklijer sig från de andra som finns i butiken. I mitt fall blev det en krämig sås och lyfte fram smakerna. Men den bästa egenskapen är att man kan använda Smetana på flera olika sätt. Jag kommer definitivt att köpa den igen och rekommendera den till mina vänner.

Mitt betyg: 9/10







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!