Arla Köket Smör 60%

Glad Midsommar allihopa!!!. 

I sammarbete med Smartson och Arla Köket har jag blivit utvald att testa den nya Arla Köket Smör 60%. 

Att den har eller inte svensk ursprung gör mig ingenting. Jag uppskattar att den har lägre fetthalt. 60% är riktigt skillnad när den vanliga Smör har 82%. 
Hittills har jag bara provat i bakning. Jag bakade en sockerkaka och det blev precis som med vanlig smör. Absolut ingen skillnad. Den enda som man märker är att den är lättare i konsistens. 





Sedan har jag hört några som pratar om att den passar inte bra för att steka, men då får vi se nästa gång. Jag har inte äns provat den på det sättet. Det andra sättet jag använde för att prova smöret var genom att koka potatis och efter att hällt ut vattnet då lagt jag en klick smör tillsammans med lite salt och peppar.

 Resultatet: Jättegott!!!
Hittills mitt betyg 8/10. Vi får se om jag ändrar mig när jag använder den för att steka. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!