Testpilot: Bong Buljongtärningar

 

Det har varit väldigt intressant att testa Bong Buljongtärningar eftersom jag har upplevt blandade känslor under testets gång. Att hitta produkten var världens sämsta jakt, jag åkte runt till cirka 5 butiker för att hitta nyheten. Det verkar som att Bong säljare i Gävle var på semester, det fanns bara gula förpackningar i hyllan om ni förstår vad jag menar.

När det gäller priset, vilket var 15,50kr på Coop Forum, tycker jag att det var lite hogt i jämförelse med andra varumärke, men då måste man tänka efter: Jo, men den här är en produkt utan tillsatta smakförstärkare, utan färgämnen och utan härdat fett. Man kan självklart betala lite extra för en produkt med sådana egenskaper. Men sådana egenskaper kan också göra att man blir extra nyfiken för att läsa på innehållsförteckningen. Och TARANNNN!!!!! Vad hittar man där? "jästextrakt". Vad jag vet är att jästextrakt är en smakförstärkare, eller har jag fel?

Om konsistensen kan man säga att det var lite konstig alltså inte så kompakt som buljongtärningar brukar vara. Rätten som jag lagade hade stor behov av extra salt och peppar, alltså det räckte inte med buljongen.

Men det som var positivt var att maten blev inte fettig och det tyckte jag mycket om. Förpackningen tycker jag var snyggt designad.

Mitt betyg: 6/10

 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!