Test 2 in 1: Coop Bran Flakes och Valio Fruktyoghurt Mango.

Det har varit mycket på G de senaste veckorna. Det verkar som att de flesta marknadsavdelningarna börjar vakna igen efter en lång sommar. Nu händer grejer, och äntligen får man fortsätta och testa nya produkter.
Den här gången handlar om Coop Bran Flakes och Valio Fruktyoghurt Mango. Vilken tur att få testa två produkter som passar perfekt ihop.
Coop Bran Flakes var ok men jag tror att jag föredrar musli till yoghurt. Det var lite syrlig med mörka flakes. Designen på förpackningen är något som borde moderniseras, ganska tråkig. Mitt betyg: 5/10.
Valio Fruktyoghurt Mango var lite för tjock i konsistensen, men hade väldigt bra smak. Inte så mycket med fruktbitar som jag hade önskat mig. Lagom söt yoghurt med 2% fetthalt. Förpackningen borde förbättras för att kunna äta hela innehållet. Man kastar säkert 20% från innehållet i slutet. Mitt betyg: 7/10.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!