Testar Findus Lättpanerad Torskfilé


Jag är ganska nöjd med Findus Lättpanerad Torskfilén som jag testade. Findus stod på det de lovade på förpackningen, alltså två "saftiga" bitar. Jag tänkte hela tiden att den skulle bli torr, men jag hade fel, den var riktigt saftig. Att fisken är lättpanerad var en fördel, fisken blir inte krispig. "Krispig" brukar betyda "torr" och det var inte fallet. Det enda som jag tycker skulle kunna förbättras är storleken. Den innehåller bara 210g fisk alltså två små bitar.

Det är bra att man kan använda olika sätt att värma produkten, alltså i ugnen eller i stekpannan, men jag tycker att Findus borde rekommendera att värma den i ugnen eftersom den är nyttigare. Den här rekommendationen finns som en liten ruta på förpackningens baksida, men jag tycker att det skulle promotas mer. Det ska vara intressant att veta vad de som har stekt fisken tycker om. Mitt betyg 8/10




Jag serverade Findus Lättpanerad Torskfilén med sallad och bulgurmix från GoGreen.


Kommentarer
Postat av: Allinstar
2011-10-05 @ 16:55:00

Jag stekte med 50% smör 50% rapsolja för optimal smak & temperatur.

Med oljan tål smöret litet högre temperatur än utan.

Vände därefter fileerna på hushållspapper för att bli av med överflödigt fett.

8-9 min som det stod i beskrivningen gav perfekt resultat. Krispigt & saftigt.



Med tanke på att en normal fiskportion är 160 – 170 g är fileerna i förpackningen att betrakta som mikrober. 1 är för litet, 2 nästan för mycket.

Fileerna i fpk väger endast 105 g / st. Kilopriset blir därför c:a 160 kr vilket jag finner mycket dyrt…




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!